close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מכינה אקדמאית לסטודנט הדתי

מערכת שורשיב אדר, תשעב06/03/2012

סקירה מקיפה אודות מוסדות לימודים גבוהים ומוסדות הכנה אקדמית המתאימיםלציבור הדתי.

תגיות:

בימים אלו, יותר ויותר צעירים וצעירות, מהציבור הדתי, בוחרים להירשם ללימודים אקדמיים. מתוך הבנה שתואר ראשון מהווה כיום דרישה מינימאלית, לפיתוח קריירה בשלל מקומות עבודה מבוקשים. קצב ההרשמה המסיבי, ללימודים גבוהים במבחר מוסדות האקדמיה הקיימים, הוביל לעליה בדרישות הקבלה, בעיקר עבור המקצועות המבוקשים במשק. עליה בדרישות, אשר יצרה מצב בו, לא כל הצעירים והצעירות, מסוגלים לעמוד בדרישות. בעיקר, בגלל ממוצע ציונים לא מספק בתעודת הבגרות. סיבה נוספת לכך נובעת בגלל מחסור במקצועות ריאלים, אשר אינם כלולים בתוכנית הלימודים של חלק מבתי הספר הדתיים. דבר המונע מהם את האפשרות לרכוש מקצוע מבוקש, שיאפשר להם לכלכל את משפחתם בעתיד. מכינה אקדמאית, נועדה לשם השלמת מקצועות ריאלים המהווים דרישה מינימאלית, עבור קבלה למקצועות מדעיים מבוקשים במשק. והענקת הזדמנות שנייה, לכל אותם צעירים וצעירות, אשר לא צלחו להגיע להישגים הראויים במהלך בחינות הבגרות בתיכון. להם הם זקוקים, על מנת לעמוד בדרישות הקבלה הנוקשות ולהתקבל ללימודים גבוהים בשלל מוסדות האקדמיה הכשרים.

מידות רצויות למכינה אקדמאית כשרה
הדרישה ללימודים במכינה אקדמית, אצל צעירים וצעירות מהציבור הדתי, הובילה לפתיחתן של שלל מכינות אקדמאיות המותאמות לצורכיהם הדתיים. נוכל למצוא בשוק הלימודים הגבוהים כיום שני סוגים של מכינות אקדמאיות המותאמות לציבור הדתי. ביניהן נוכל למצוא מכינות אקדמאיות חילוניות, אשר מקיימות תוכנית לימודים מותאמת לציבור הדתי ומנגד מכינות אקדמאיות כשרות, אשר נוסדו במיוחד, עבור צרכיו של הציבור הדתי. מכינה אקדמאית כשרה לרוב תקפיד על שמירת המידות הבאות: המכינה תקפיד לנהוג על פי חוקי הצניעות ותשמור על הפרדה ברורה בין נשים וגברים, הכוללת הפרדה בכיתות הלימוד, בספריה, בחדר האוכל ובזמני ההפסקה. המכינה תקפיד על שמירת כללי המסורת ומנהגי הדת בהלך החגים, המועדים וחיי היום יום. המכינה תספק לתלמידים את כל התנאים הדרושים, על מנת לאפשר לשמרי המצוות, להמשיך ללמוד תורה במסגרת של בית כנסת או ישיבה, שימצאו בתוך מתחם המכינה. המכינה תספק לתלמידים מרצים ומרצות מקצועיים בתחומם ושומרי מצוות. חשיבות בחירת מכינה אקדמאית כשרה, היא הכרחית לשם שמירה על מנהגי הדת והמסורת.

מכינות אקדמאיות מומלצות לציבור הדתי
כיום צעירים וצעירות מהציבור הדתי, יכולים לבחור בין מגוון מכינות אקדמאיות כשרות, המותאמות במיוחד עבור צרכיהם. מכינה אקדמית של הקמפוס החרדי במכון לנדר, השייך למרכז האקדמי בירושלים, מציע לצעירים וצעירות להירשם לשלל מסלולי לימוד המותאמים לציבור הדתי, בהם יוכלו לשפר את הישגיהם בשלל מקצועות הבגרות, בנוסף לכך הם מציעים לסטודנטים המעוניינים בכך, מסלול מיוחד להכנה ללימודי מנהל עסקים. צעירים המעוניינים לבנות קריירה בתחום הטכנולוגי מוזמנים להירשם למכינה של מכון לב, המתמחה בתחום לימודי הנדסה. מכון לב, נמצא בירושלים והוא מהווה את אחד מבתי הספר הגבוהים ללימודי טכנולוגיה, המכון כשר והוא מיועד לגברים בלבד. מכללת חמדת דרום, היא מכינה אקדמאית כשרה, השוכנת בדרום הארץ והיא פותחת את שעריה לכל אותם צעירים וצעירות, מהציבור הדתי, אשר מעוניינים לעסוק בתחום החינוך, המדע והדת. כל מי שמעוניינת לעסוק בתחום האומנות והחינוך, יכולה להירשם למכינה האקדמית של מכללת אמונה, מכינה כשרה המיועדת לנשים בלבד. מלבד המכינות האקדמאיות הללו, תוכלו למצוא כיום בשוק עוד מגוון מכינות המיועדות לצעירים וצעירות מהציבור הדתי.

לסיכום, לפני ההרשמה למכינה אקדמית כשרה, חשוב לשים לב, אם היא מספקת לכם את הקורסים הדרושים עבור הקבלה ללימודים גבוהים, למוסד ולתחום בו אתם חפצים לפתח קריירה ומידותיה אכן עומדות בדרישות ההלכה הדתית.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה